חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

מקצועה תחתונה: הגירסא הביתית

זה המקום לספר מה ניגרתם היום, לתעד את הפרויקטים שלכם, לשאול שאלות ולקבל תשובות.

מקצועה תחתונה: הגירסא הביתית

הודעהעל ידי Yair Feldmann » 11 ספטמבר 2007, 12:35

מזמן חשתי שנחוצה לי מקצועה תחתית - THICKNESS PLANER - כזו שמורידה עובי, מנקה עץ מלוכלך וכד'. שימוש במקצועה חשמלית ידנית הוא לא נוח, בעיקר בעיבוד של חלקי עץ קטנים.

לקחתי את המקצועה החשמלית WOLF שברשותי, ומתקנתי אותה על מתקן קבוע. בעיקר הייתי צריך לפתור את השאלה: איך לחבר את שני מוטות הרוחב, המעגנים את המקצועה למתקן. לכן, פתחתי את מכסי הצד של המקצועה, כדי למצוא מקום שלתוכו אפשר יהיה להכניס את ברגי ההידוק, בלי לפגוע בחוטים ובחלקים פנימיים. הברגים המחברים את מוטות הרוחב לשני "קירות הצד" מאפשרים כיוונון עדין כדי לשמור על מקבילות מלאה לבסיס.

בניתי את זה ברוחב פנימי של 36 ס"מ מסיבה זו: רוחב המקצועה הוא 8 ס"מ. אם אני רוצה להקציע לוח ברוחב של 21 ס"מ, אני חייב להעביר אותו כמה פעמים, ולכן נחוץ רוחב לימין ולשמאל. האפשרות האחרת היתה לנייד את המקצועה ימינה ושמאלה על מוטות.

וזה עובד! אמנם, שלא כמו במכשירים הקנויים, אני חייב לדחוף מעט את המוט המתגלח, אבל זה באמת לא נורא.

בשני הצילומים רואים תחילה את המתקן, ואח"כ את המתקן כשמוט עץ מוכנס אליו כדי לגלח אותו. משמאל, רואים את החיבור לשואב האבק. מימין, מפסק חשמלי, מכיוון שהמקצועה היא במצב של תמיד ON - ולכן, העדפתי להוסיף בטיחות כדי למנוע הפתעות.

המתקן נבנה לקבל עץ בעובי מקסימלי של 5 ס"מ. כדי לעבוד על עץ דק יותר אני מוסיף מלמטה לוחות, דיקט וכד' עד שאני משיג את הגובה המתאים. עכשיו, כשהעסק עובד, אני כבר עובד על השכלול הבא, שימנע את הצורך בהגבהה: "קירות הצד" יעלו ויירדו כדי להתאים לגובה (עם אפשרות לכיוונון עדין מול קפיץ בכל אחת מארבע הפינות) - או לחילופין, אעשה בסיס שעולה ויורד בצורה מקבילה, כדי להתאים לגובה. אדווח על התקדמות.
קבצים מצורפים
מקצועה בפעולה.jpg
המקצועה בפעולה
המקצועה.jpg
המקצועה
סמל אישי של המשתמש
Yair Feldmann
סופר משתמש
 
הודעות: 1335
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 09:29
מיקום: רעננה

Re: מקצועה תחתונה: הגירסא הביתית

הודעהעל ידי harel » 11 ספטמבר 2007, 12:56

סחטין על היוזמה...
זה גם עונה על השאלה אם אתה מרוצה מהמכשיר של וולף ועד כמה הוא אמין...?
סמל אישי של המשתמש
harel
סופר משתמש
 
הודעות: 990
הצטרף: 19 אוגוסט 2007, 11:49

Re: אתה זריז....

הודעהעל ידי moshik » 11 ספטמבר 2007, 13:47

שנה טובה
סמל אישי של המשתמש
moshik
מנהל פורום
 
הודעות: 2155
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 18:35
מיקום: עין הוד

Re: מקצועה תחתונה: הגירסא הביתית

הודעהעל ידי Moshe Eshel » 11 ספטמבר 2007, 14:41

והפרוייקט הבא, רצועת הולכה שתמשוך את עץ פנימה, כדי שאפשר יהיה לתת לידיים לנוח - וגם להמנע מפגיעה (כי במצב הנוכחי קשה לעבודת על חלקים קצרים...)

נחמד מאוד
סמל אישי של המשתמש
Moshe Eshel
מנהל האתר
 
הודעות: 2596
הצטרף: 12 אוגוסט 2007, 14:53
מיקום: מושב גמזו

Re: מברוק על ההברקה

הודעהעל ידי Eliko » 11 ספטמבר 2007, 17:40

יאיר
אני מסיר בפניך את הכובע. זה לא אומר שאני מפסיק לחפש....
שנה טובה
סמל אישי של המשתמש
Eliko
סופר משתמש
 
הודעות: 602
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 21:41

Re: מקצועה תחתונה: הגירסא הביתית

הודעהעל ידי bar tal » 11 ספטמבר 2007, 17:42

וואלה כל הכבוד
סמל אישי של המשתמש
bar tal
סופר משתמש
 
הודעות: 264
הצטרף: 16 אוגוסט 2007, 19:11
מיקום: מרכז תל אביב

Re: מקצועה תחתונה: הגירסא הביתית

הודעהעל ידי Eliko » 11 ספטמבר 2007, 18:11

אאוריקה אאוריקה
http://www.shipcraftguild.org/pdfs/Grub ... Planer.pdf
לא משהו אבל בכל זאת
סמל אישי של המשתמש
Eliko
סופר משתמש
 
הודעות: 602
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 21:41


חזור אל נגרות

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google Adsense [Bot] ו־17 אורחים